Studenci WSIiZ wygrali krajowy etap „Imagine Cup 2014”
RZESZÓW. Twórcy zwycięskiej gry, opartej na motywach baśniowych, powalczą o finał światowy konkursu organizowanego przez Microsoft.
Zwycięska drużyna. Fot. WSIiZ
W tegorocznej edycji Imagine Cup są 3 kategorie: World Citizenship, Games i Innovation. Drużyna studentów WSIiZ Hothead Ballon w składzie: Grzegorz Ziemba, Ivan Mazur, Mikołaj Birek (mentor zespołu) i Andrzej Michnia (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski) zwyciężyła w kategorii Games, pokonując 4 najlepsze zespoły z Polski, które zakwalifikowały się do krajowego finału. W tej samej kategorii 4 miejsce zdobyła inna drużyna z WSIiZ Mobi Games z grą Cloud Rider . Zespoły stworzyły projekty gier wraz z prezentacją wideo i instrukcją obsługi, które pod koniec marca oceniała komisja konkursowa i zakwalifikowała do finału.
- Finał krajowy miał 2 etapy. W pierwszym, przeprowadzonym w siedzibie Microsoft w Warszawie, każda drużyna wykonała 2 prezentacje gry, przy 2 różnych zespołach jury. Po obradach jury wyłoniło 3 najlepsze projekty, które zakwalifikowały się do ścisłego finału, jaki odbył się 10 kwietnia Instytucie Wzornictwa Przemysłowego – zdradza szczegóły Mikołaj Birek, mentor zwycięskiego zespołu.
Stworzyli grę na urządzenia mobilne i komputer
Podczas gali finałowej drużyny prezentowały projekty nie tylko przy jury, ale przy pełnej widowni. Największe uznanie zdobyła gra Lore stworzona przez zespół WSIiZ. Aplikacja przeznaczona jest na platformy Windows, Windows Phone i Android. Fabuła umiejscowiona jest w małym, papierowym królestwie, w którym gracz przejmuje kontrolę nad elementami scenografii, dzięki czemu może usuwać przeszkody lub rozwiązywać zagadki. Scenografia i motywy fabularne oparte są na mniej znanych baśniach braci Grimm i polskich, np. o kwiecie paproci.
- Gra ma duży walor edukacyjny, rozwija kreatywność i wyobraźnię, co podkreślali oceniający ją eksperci. Gracz może ingerować w treść historii, wybierając różne zakończenia. Jeśli okażą się niesatysfakcjonujące, może cofnąć się w czasie i wykreować nową treść – opisuje Mikołaj Birek.
Powalczą o światowy finał
- Poziom konkursu co roku jest co raz wyższy, dlatego bardzo się cieszę z sukcesu i gorąco trzymam kciuki za kwalifikację do finałów światowych! – mówi dr Marek Jaszuk z Katedry Zastosowań Systemów Informatycznych Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, opiekun drużyny.
Laureaci I miejsc w każdej z kategorii będą reprezentować Polskę w półfinałach światowych odbywających się online. Zespół WSIiZ udoskonali grę i stworzy nową prezentację wraz ze specjalistami z Microsoft. Wyłonione w półfinałach drużyny będą konkurować o najwyższe miejsca w finałach światowych w Seattle.
Początek kariery zawodowej
Od lat Imagine Cup pomaga w rozwoju innowacyjności i przedsiębiorczości wśród studentów wszystkich kierunków. Konkurs stworzył możliwości dla osób, które chcą dowiedzieć się, jak w nieodległej przyszłości rozpocząć własną działalność i wcielać swoje pomysły w życie.
- Cel konkursu to zaistnienie w branży i pokazanie się najlepszym ekspertom i fachowcom w tej dziedzinie. Mamy już pierwsze propozycje współpracy, co nas bardzo cieszy. Planujemy wykorzystać tę grę komercyjnie – nie ukrywa Grzegorz Ziemba z zespołu WSIiZ.
Mikołaj Birek podkreśla, że drużyna nie osiągnęłaby sukcesu, gdyby nie pomoc uczelni. – To zespół zapaleńców, wiernych własnej wizji. W rozwijaniu pasji pomaga nam uczelnia, poprzez zajęcia, sprzęt i zaangażowanie dydaktyków.
Podobnie jak w latach ubiegłych, współorganizatorem Imagine Cup w Polsce poza Microsoft jest Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Honorowy patronat nad imprezą objęło Ministerstwo Gospodarki. Partnerami wydarzenia są firmy: Acer, Billennium, DevCore.NET, Nokia.