Studenci WSIiZ i PRz w finale Imagine Cup 2014
RZESZÓW. Finał największego światowego konkursu technologicznego „Imagine Cup 2014”, organizowanego przez Microsoft nie obędzie się bez ekip z Rzeszowa.
Konkurs Imagine Cup pomaga w rozwoju innowacyjności i przedsiębiorczości wśród studentów wszystkich kierunków. Konkurs stworzył możliwości dla osób, które chcą dowiedzieć się, jak w nieodległej przyszłości rozpocząć własną działalność i wcielać swoje pomysły w życie. Podobnie jak w latach ubiegłych, współorganizatorem Imagine Cup w Polsce jest Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Honorowy patronat nad imprezą objęło Ministerstwo Gospodarki. Partnerami wydarzenia są firmy: Acer, Billennium, DevCore.NET, Nokia.
- Drugi etap konkursu, który właśnie się zakończył, miał charakter zdalny. Drużyny tworzyły projekty wraz z prezentacją wideo i instrukcją obsługi, które pod koniec marca oceniała komisja konkursowa. Zespoły WSIiZ zgłosiły projekty na bardzo wysokim poziomie. Jednej z drużyn zabrakło tylko 1 punktu, aby znaleźć się w finale w kategorii Innovation. - ocenia dr Marek Jaszuk z Katedry Zastosowań Systemów Informatycznych Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, opiekun drużyn.
Stworzyli gry na urządzenia mobilne i komputer
W zespole Mobi Games oprócz studentów WSIiZ jest student Politechniki Rzeszowskiej. Drużyna przygotowała projekt Cloud Rider. Gra została stworzona w technologii Unity 3D i przeznaczona jest na platformę Windows i Windows Phone. Użytkownik wciela się w pilota statku podróżującego po steampunkowym świecie. Celem gry jest pokonywanie jak największych odległości, dzięki zakupionym nowym statkom oraz omijaniu barier i napotkanych wrogów.
W drużynie Hothead Ballon, która również dostała się do finału, oprócz studentów WSIiZ jest przedstawiciel Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. Ich projekt nosi nazwę Lora i jest przeznaczony na platformy Windows, Windows Phone i Android. Gra umiejscowiona jest w małym, papierowym królestwie, w którym gracz przejmuje kontrolę nad elementami scenografii, dzięki czemu może usuwać przeszkody lub rozwiązywać zagadki.
Finalistami w kategorii Games został też zespół TheSpawners z Politechniki Rzeszowskiej oraz You Never Debug Once (Politechnika Białostocka) i Unhandled Exceptions (Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu).
Wszystkie projekty będą publicznie prezentowane w finale krajowym. Poziom konkursu co roku jest co raz wyższy. Finały krajowe odbędą się 9-10 kwietnia w Warszawie. Laureaci pierwszych miejsc w każdej z kategorii będą reprezentować Polskę w półfinałach światowych odbywających się online. Wyłonione w nich drużyny będą konkurować o najwyższe miejsca w finałach światowych w Seattle.